Mama, tata i ja

Dzisiaj świętujemy Dzień Matki. Czy zastanawialiście się, jak wyglądała mama gdy była w waszym wieku? Jaki był jej ulubiony kolor i zwierzę? Mnie zaciekawiło to tak bardzo, że
w 2008 roku zaczęłam pracę nad muralami - takim dużymi obrazami na ścianach dotyczącymi mojej mamy. Dowiedziałam się, że bardzo kochała swoją  babcię i zwierzątka: krówkę Mućkę i gęś. Jej ulubionymi kwiatami były maki i chabry oraz kolor turkusowy. Jak już zebrałam te wszystkie ważne informacje, to je dla niej namalowałam.


Wycinałam duże szablony przygotowywane na podstawie zdjęć z rodzinnych albumów.
Wędrowałam sobie z moją mamą w czasy jej dzieciństwa i młodości.



Ten świat tak bardzo mi się spodobał, że zapragnęłam do niego wejść i namalowałam obraz ze sobą, jako dwuletnią Niusią, bo tak mnie nazywali rodzicie gdy byłam mała chociaż mam na imię Iwona.


 Mój tata powiedział mi, że jest trochę zazdrosny, że tyle czasu poświęcam mamie, dlatego w 2010 roku umieściłam nas wszystkich na jednym obrazie. Mural nosił tytuł "Berek".


I tak właśnie krok po kroczku powstał warsztat "Mama, tata i ja". Pomyślałam sobie, że może dzisiaj świętując z Waszą mamą, żeby tacie nie było smutno zrobicie wspólną pracę. Zapytajcie kim byli Wasi rodzice jak byli mali? O czym marzyli, co lubili najbardziej robić, jakie zwierzęta kochali? Czy mieli ulubione bajki? Czy lubili sprzątać? A jak nazywali ich rodzice? Przyjrzyjcie się fotografiom i zastanówcie się czy jesteście do siebie podobni? Może tak samo przechylacie głowę, albo zagryzacie wargę? Narysujcie lub namalujcie pracę w której wszyscy się znajdziecie razem.

Miłej zabawy!

Ps. Ważne daty:
26 maja Dzień Matki
1 czerwca Dzień Dziecka
23 czerwca Dzień Ojca







Komentarze